Újabb letűnt sztás a diéták palettáján:

A Quarterly Review of Biology folyóiratban megjelent új tanulmány szerint  őseink nem jutottak volna messze egy ilyen diétával, de legalábbis nem arra a fejlettségi szintre, ahol ma tartunk. Óriási kamu a paleo diéta állítják a kutatók.

Mégis ismersz sikertörténeteket? Lehet, hogy Te is kipróbáltad, s bevált. 

Mit gondoljunk akkor a kutatásról, a tapasztalatokról? Hol az igazság?

paleoIsmered a paleo lényegét? Kerülni minden feldolgozott élelmiszert, főleg  a szénhidrátokat, s lehetőleg fehérjét- azaz húst enni (nagyon leegyszerűsítve).

Más szemszögből nézve: minden alkalommal, amikor csak úgy rágcsálnál, amikor hipp-hopp bekapnál valamit, felül kell bírálnod magad. Sok mindenből választhatsz, csak…! Ne legyen gabona, hüvelyes, tejtermék, túl sós kaja, édesség… Így aztán sokszor nem is eszel, mert a megengedett ételekhez nehezebben férsz hozzá. Meg kell tervezned a beszerzésüket, el kell készítened. Tehát nem most, majd otthon.

Mit is csinálsz valójában? Mi az amiért működhet – mindaddig, míg nem unod meg a szigorú szabályozást? Mielőtt ennél, megállsz egy pillanatra.Átgondolod, mire is van szükséged, mit válassz. A paleo diétánál mindezt a betartandó elvek szabályozzák.

Nem lenne egyszerűbb, és főleg kielégítőbb, ha mindezt úgy tennéd meg, hogy nincsenek benne tiltott ételek? Hogy csupán saját igényeidet tartod szem előtt?

Higgy magadban, hidd el, hogy a tested elég bölcs ahhoz, hogy jól tudjon választani. Ismered a szénhidrátok, zsírok fehérjék fizikai hatását – nagyjából. Vedd ezeket figyelembe. De vedd figyelembe az ízlelőbimbóid kívánságát is! Mindaddig, míg fel tudsz sorolni tiltott ételeket, kudarcra van ítélve a súlyod kezelése. Mindaddig, míg mást eszel, mint amire valóban vágysz, benned marad a kielégítetlenség. Éhes maradsz, érzelmileg. És ezért újból eszel. Valódi éhség nélkül.

Mi a megoldás?

  • Mielőtt eszel, állj meg egy pillanatra- ugyanúgy, mint a paleo diétánál. De a választás fő szempontja ne a tilos és jó ételek közti kategória legyen. Előítéletek nélkül figyeld meg, valóban éhes vagy-e?
  • Tudatosítsd magadban, mire vágysz? És ne válassz mást. Edd azt, amit szeretnél. Feltéve, ha valóban éhes vagy! És addig, míg éhes vagy. Ne tovább!

Meglátod, mindez sokkal kielégítőbben működik. Megengedheted magadnak, hogy élvezd az ételeidet súlygyarapodás nélkül.

De! Közben változtatnod kell néhány szokásodon. Ehhez nyújt segítséget az SOS fogyókúra nélkül 3×3 tanácsa.

Kis lépések mutatok, garantáltan nagy hatással.

Olyan trükköket, amiket kicsi odafigyeléssel megvalósíthatsz a nélkül, hogy közben szenvedned kellene.


Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan ismerheted fel az éhséget, olvasd tovább: ÉHES VAGYOK? Valóban, fizikailag éhes?

2017-03-19T09:51:13+00:00