7 tanulság, amiről minden fogyókúrázónak tudni kellene!

Hogy ne vesszen az eredményed a távoli ködbe…

 

1, Az optimális súly megtartása nem szerencse, hanem pozitív szokások következménye!

Tapasztalataim szerint az elhízottak imádnak másokra mutogatni. Nem személyekre, hanem szituációkra. Ismerős mennyire könnyű a szerencsés genetikára, a gyorsabb anyagcserére fogni a “soványak” sikereit?

El kellene fogadni, a karbantartott testsúly nem egy ajándék, amit valaki vagy megkap, vagy nem. Az ideális testsúly okos odafigyelés, aktív élet eredménye. Ha valaki ezt tagadja, biztos, hogy belekövül a saját problémáiba.

2, A legnagyobb rizikó, ha nem változol!

A változás plusz energia. Belevágni félelmetes. Az eredménye kérdéses. Mégis, változás nélkül nincs fejélődés. Az, hogy akarsz-e változni , döntés kérdése. Ráadásul ahogy változol, újabb felfedezések újabb problémák – megoldandó helyzetek jönnek szembe.

Ha a problémára koncentrálsz, csak még több problémával nézel majd szembe. Ha a megoldásra, még több lehetőség nyílik meg számodra.

Éld meg kihívásként, játékként.

3, Csak olyan módszert válassz súlyod karbantartására, ami jó érzéssel tölt el!

Az életed túl értékes ahhoz, hogy a felében

  •  🙁 azzal foglalkozz reggel, mit ír elő a mai napra a fogyókúrád
  •  🙁 azon gondolkodj nap közben, hogyan szerezd be a speciális alapanyagokat
  •  🙁 arra menjen el az energiád este, hogy a kedvenc kajádról próbáld lebeszélni magad

Viszont fontos, hogy a cél érdekében hajlandó legyél gondolkodni, tanulni.

4, Nem az a lényeg, hogy gyorsan haladj! Lépkedj kitartóan!

Ismered a nyúl és a teknőc meséjét. Ha győztes akarsz lenni, haladj eltökélten,  minden nap lépj előre egy kicsit. Manapság mindent tegnapra akarunk. Gyorsvonat sebességgel. De a tartós eredményt apró, kitartó lépésekkel érhető el. Lehet, hogy ez nem hangzik izgalmasnak, de működik. Ezért olyan fontos az előző pont: csak olyan módszert válassz súlyod karbantartására, ami jó érzéssel tölt el! Így leszel képes nap mint nap haladni. Nem feladni, a sutba csapni, hanem megtanulni, alkalmazni, szokássá alakítani.

5, Ne bégess a tömeggel!

Mindenki a diétáktól várja a megoldást?  És? Ha nem működött Neked, akkor ne tarts velük. Merj más utat keresni! Kétféle ember létezik, aki vissza akar tartani téged: az egyik, aki túlságosan fél változtatni a saját világán, a másik, aki túlságosan fél, hogy Te viszont képes vagy változtatni a világodon. Ne engedj a negatív nyomásuknak. Csak haladj! Lassan, kitartóan a saját utadon.

6, Jobban számít, mennyire akarod, mint az, mennyire csinálod tökéletesen!

Hibázol ⇒ elkeseredsz ⇒ feladod?

Cseréld le!

Hibázol ⇒ megérted ⇒ módosítod!

Senki ne tökéletes. Az emberek 97%-a túl korán feladja, így csak annak a 3%-nak sikerül, akik sosem adják fel. Ők sem tökéletesek, csak kitartóak és képesek módosítani a hibáikon.

“A siker elérésével kapcsolatban nincsenek problémáim, pedig sok minden kell hozzá: elsősorban szorgalom, az élet legalább 80%-a szorgalom. ” Klapka György

7, Nem kell, hogy tökéletes legyél. Elég, ha elkezded!

Nem kell előre minden eshetőségre felkészülnöd. Az igazság az, a kezdésnél egyáltalán nem kell készen állnod mindenre. Persze, minél többet tudsz, vagy minél jobb tanácsadóid vannak, annál szerencsésebb vagy. De nem szabad kezdő feltételnek lennie a tökéletes tudásnak, mert ilyen eleve nem létezik.Ne tartozz a változni képtelenek közé, akik szerint a kezdés ideális időpontja mindig a holnap.

Nem baj, ha autodidakta módon kezded, megpróbálod kikísérletezni, Neked mi működik. De  azért érdemes megismerni mások tapasztalatait is, mellé tenni az elméleti tudást, mert ez a kettő kéz a kézben hatékonyabb.

Betekintést okos ötletekbe itt kérhetsz.

 

2015-11-17T11:13:49+00:00