4 gyors lépés, ami megakadályozza, hogy nassolj! 

Valahonnan előkerül egy csomag cukor, egy tábla csoki, egy adag chipsz… és mire észbe kapsz, már csak az üres zacskó van a kezedben.Nem is érted, hova tűnt. Ráadásul még rosszul is érzed magad tőle. Ismerős probléma?

  • Szoktál nassolni?
  • Mikor hagyod abba?
  • És mennyire érzed megelégedettnek magad utána?

Mutatok 4 trükköt, hogyan állíthatod meg ezt a rossz szokásodat!

I, Ragaszkodj hozzá, hogy MINDIG ülve egyél!

Bármennyire hihetetlen, ez az egyszerű döntés képes a nassolásaidat minimális szintre csökkenteni. Miért? Mert ha az evéshez mindig leülsz , kizökkented magad a pörgésből, a figyelmed automatikusan erre a tevékenységre irányul. Ezzel az egyszerű trükkel máris tudatosítod magadban, hogy “Hé, Én most eszem!” Így aztán a második ötletet is könnyedebben megvalósítod:

II, Vizsgáld meg, valóban éhes vagy-e?

Tedd a kezed a gyomrodhoz, figyeld meg üres-e, korog-e, vagy inkább feszül? A gyomrod egy öklömnyi lufihoz hasonló. Ha túltömöd, majd kipukkan, megfeszül. Ezzel rossz közérzetet okoz, s a működése is nehezített. Ne terheld agyon!

III/A, Ha éhes vagy egyél! Jó étvágyat!

III/B, Ha nem vagy éhes, próbáld felderíteni, miért is akartál nassolni?

A látvány, illat csábított, a lelkiállapotod kívánja a kényeztetést… Mi a valódi problémád?

IV, Csinálj valami mást!

A lényeg, hogy elvond a figyelmedet a kajálásról. Sokat segít, ha tudatában vagy a testednek. Ha megfigyeled, hogyan ülsz, milyen a szék, hogyan pihen a talpad a talajon…. De az aktív cselekvés még jobban kizökkent a sóvárgásból. Nagyon egyszerű és stressz oldó gyakorlat: dörzsöld össze a két kezed erősen, egészen addig, míg a tenyereid felforrósodnak. Utána lazán tedd a szemed elé a meleg tenyered, vegyél pár mély lélegzetet. Élvezd a hatást!

Tetszett a cikk? Oszd meg barátaiddal a facebookon!

2017-03-18T19:18:01+00:00