A Tudatos Evők tanfolyam előtt többen kérdezték:

  • “Ha jelentkezem, akkor biztosan fogyni fogok? “

  • “Szívesen megtanulok Tudatosan Étkezni, de elsősorban fogyni akarok. Segít ebben?”

 

Megértem Őket. A mai világ a soványságot tartja ideálisnak, a tökéletes alakot kéri számon rajtunk, az izom, zsír nélküli modelleket mutatja be követendő példának. De  elgondolkodtam közben,

  • miért nagyobb érték a súlyunk, mint az egészségünk- azért olyanok is vannak, akik ezt tartották elsődleges szempontnak
  • miért gondolják többen is, hogy a tudatos étkezés kizárja a fogyást
  • miért rögzült sokak fejében, hogy fogyni csak szigorú szabályokkal, kemény lemondással, izzasztó szenvedésekkel lehet
  • miért várják tőlem is, hogy mondjam meg mit egyenek, állítsam fel az egyértelmű szabályokat, mikor azért keresnek valami mást, mert a fogyókúrákkal kudarcot vallottak

Sokkal fontosabbnak tartom, hogy először önmagaddal, az étkezési szokásaiddal, indítékaiddal legyél tisztába, mint hogy egyből a táplálkozás tudomány rejtelmeibe vinnélek. Igen, célszerű tudni, hogy mik a szénhidrátok, zsírok, fehérjék. Jó, ha tisztába vagy vele, hogy melyik étel  tartalmaz kevesebb, vagy több kalóriát. Pláne jó, ha betartod a folyadékfelvétel általános elveit. De!

A testsúlyod kézben tartása több, mint ezeknek a szabályoknak az összessége.

Mondtam már Neked, hogy  az élet egyszerű: energia bevitel- leadás, és a kettő közötti egyensúly. Ez határozza meg a súlyodat. Nincs más hókusz-pókusz, ha egészséges vagy. De arról is beszélni kell, hogy az ételekhez való viszonyodat, étkezési szokásaidat, napi rutinjaidat sok minden más is befolyásolja. Legtöbbjéről nem is tudsz. És ezek naggggyon erősen vezérlik az első változót, az energia bevitelt.

Szinte mindannyian átéltük már, hogy sikeres fogyókúra után újból felkúsztak a leadott kilók. Jött vele együtt a szégyen, a kudarcérzet is.

A tested tudja, mire van szükséged. Nem enged túl gyorsan fogyni, nem szereti a szélsőséges változásokat. Azt sem engedi, hogy éheztesd magad. Vissza akarja állítani az eredeti állapotod. Vigyáz Rád! Nem azért adod fel a diétádat, mert lúzer vagy, hanem mert ez egy természetes fiziológiai, pszichológiai válasz a túlzó megvonásokra.

Akkor soha nem fogok lefogyni?

De, képes vagy rá, csak először fel kell számolnod a fogyókúrás mentalitást. A fogyókúra azért tűnik vonzónak, mert a jövőbe helyez. “lefogyok X kilót és akkor majd ….. jól érzem magam a bőrömben/ újból ehetek rendesen/boldogabb/ sikeresebb/ szerethetőbb leszek…

Ismered a mondást: “Add meg a királynak, ami a királyé…”.

Fedezd fel, és azt add Önmagadnak, amire valóban szükséged van. Testben, szellemben, érzelmekben.

Építs ki egészséges szokásokat- étkezz tudatosan, mozogj eleget, aludj kielégítően, töltődj fel érzelmileg…. és a tested szép lassan be fog állni az optimális súlyodra. Persze azon is érdemes elgondolkodni, mi az optimális súly? Biztos, hogy a piszkafa vékonyság a célod?

Biztos, hogy fogyni csak megvonással lehet? Mi lenne, ha kipróbálnál tilalmak nélkül étkezni, nem görcsölni az összetevőkön?

  • azt edd, amit valóban kívánsz
  • fedezd fel, milyen egy normális étkezés, milyen lelkiismeret furdalás nélkül élvezni minden falatot
  • hagyd a mérleget, figyeld csak a ruhád derekát
  • bízz a testedben, azt választja, amire szüksége van
  • bízz a testedben, ha a szükséges dolgokkal kényezteted, tökéletesen fog működni
  • hagyd abba a folyamatos lamentálást az ételekről, foglalkozz fontosabb dolgokkal

Könnyűnek tűnik?

Nem az! Annyi ránk rakódott szokást kell felismernünk, megvizsgálnunk, felül írnunk. Annyi gondolkodás nélküli cselekvésünket kell tudatosítanunk, értelmeznünk.

Újból kell tanulnunk saját magunkat és a testünket. De megéri, mert ugyan hosszabb, lassúbb, több figyelmet igénylő folyamat, mint betartani a diéták szabályait, viszont élvezetesebb, hasznosabb, és mindenképp hosszabb távra szóló.

Vágj bele, kezd el figyelni, miért eszel!

Elgondolkodtatott? Regisztrálj a fogyókúra helyett tudatosan facebook csoportban, hogy több információt kapjál.

Üdvözöllek, szép napot Neked, Judit

 

 

2015-11-10T15:25:17+00:00